Tekstschrijver voor online doeleinden

Bij teksten schrijven is het belangrijk dat de taal aansluit bij uw bedrijf en doelgroep. Maar het moet ook prettig leesbaar zijn. Een goede tekst draagt ook bij aan vindbaarheid op internet. De competenties van een tekstschrijver voor websites gaan dan ook een stuk verder dan perfecte beheersing van de Nederlandse taal.

Tekstschrijven voor websites

SEO Tekstschrijver

Wat zijn SEO-teksten? SEO staat voor Search Engine Optimazation. In het Nederlands is dit zoekmachineoptimalisatie. SEO webteksten moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed gevonden te worden door de zoekmachines.

Een tweede vereiste voor SEO teksten schrijven is dat de bezoeker in drie seconden kan zien waar de pagina over gaat én of dit inderdaad de informatie is waar hij/zij naar op zoek is. Dat is namelijk ook een positief signaal voor de zoekmachine. Als bezoekers op uw pagina blijven om de tekst te lezen, dan is dat een teken van kwalitatieve inhoud.

 

Zelf SEO leren schrijven? Klik hier voor tips.

Pakkende en overtuigende tekst

Een pakkende en overtuigende tekst draait niet alleen om rationele informatie. Uw lezers willen het verhaal horen achter uw bedrijf en producten of een mooie annekdote. In marketingtermen noemen wij dit storytelling! Dat maakt tekst schrijven zo leuk. Het is niet letten op de spaties en de komma’s, het is zorgen dat de letters een levendig verhaal vertellen!

 

 

Tarief tekstschrijver per pagina

De meeste vraag naar tekstschrijvers is voor websites. Een gemiddelde pagina in een site heeft 400 tot 500 woorden. Dat adviseer ik ook voor een goede SEO-tekst. Ik bereken een vast tarief per pagina van € 35,00 exclusief BTW. Dit is inclusief overleg en corrigeren. Ik heb weinig woorden van u nodig om mooie teksten te schrijven. (Opmerking: ik schrijf uitsluitend voor websites en kan geen interviews doen tijdens kantooruren.)

 

TIP Teksten moeten ook aansluiten op uw merk. Een merk heeft immers een merkpersoonlijkheid met karaktereigenschappen. Nooit over nagedacht? Lees dan mijn blogs over merkbeleid.