website-wordpressVoorjaar 2013 heb ik voor Kunstgrascentrum.be in Westende de teksten herschreven om beter vindbaar te worden op het zoekwoord kunstgras. Dit heeft zomer 2013 tot het gewenste resultaat geleid. Helaas was de site sterk verouderd en slecht te optimaliseren. De concurrentie in de kunstgrasbranche neemt zienderogen toe en internet is een belangrijke tool voor de consument. Ik denk dat we wel mogen stellen dat 90% van de mensen zich eerst op internet oriënteert voordat ze tot aanschaf van kunstgras overgaan. Naast dat de site technisch verouderd was, was het moeilijk bij te houden en visueel al helemaal niet aantrekkelijk meer. Redenen genoeg om te besluiten na het seizoen (oktober 2013) de website te vervangen.

  1. De website is verplaatst naar een ander hostingbedrijf. Hiermee was direct een besparing gerealiseerd op de kosten. Omdat de hosting verplaatst werd betekende dit dat de website ook daadwerkelijk even uit de lucht moest. Binnen één dag was de nieuwe site echter al online!
  2. Kunstgrascentrum is een ‘no-nonsense’  specialistisch bedrijf. Deze uitstraling moest ook terugkomen op de site. Fris, helder en duidelijk. Geen fancy ‘toeters en bellen’.
  3. Aangezien mijn achtergrond in de kunstgrasbranche ligt heb ik tevens alle teksten geschreven (uiteraard gericht op vindbaarheid) en fotomateriaal op de site voorzien.
  4. Tevens een Facebook-pagina opgezet en gekoppeld aan de site.
  5. Voor 2014 ga ik de site verder uitbouwen en optimaliseren met mijn SEO-pakket.
  6. September 2014 gaan we de online activiteiten verder uitbouwen met een ‘Facebook-campagne’.

 

Voorjaar 2014 stond de site op positie 1 van Google!