COOC®, hardhout met een eerlijk verhaal!

Omdat er steeds meer keuze is uit gelijkwaardige producten en diensten is het soms lastig om te onderscheiden. Een merk helpt in het creëren van toegevoegde waarde. Een merkbeleid begint niet bij de design van het logo maar bij de visie en missie. Met de strategie bepaalt u hoe u uw doelstelling gaat behalen. Eén van de strategische instrumenten is merkontwikkeling. Een merk moet volledig aansluiten op uw eigen kernwaarden en uw strategie. Pas als die vastgesteld is kunt u die vertalen in een merkbeleid. Of u een logo goed of mooi vindt is eigenlijk ondergeschikt. Sommige logo’s zijn niet mooi maar het merkbeleid is fantastisch. Neem Hema of Nike als voorbeeld. Het gaat om het totaalplaatje, niet alleen om het ontwerp van het logo.

Juni 2013 is er een start gemaakt met de introductie van het merk COOC®. Hoe succesvol dit zal zijn zullen we pas later kunnen beoordelen. Wel wordt vanaf dag één een herkenbare huisstijl aangehouden, ontwikkeld door susi marketing services.
merkontwikkeling
Tevens heb ik gelijktijdig voor de importeur van het hardhout ook een website gemaakt. Het werkgebied met COOC® is totaal gescheiden aangezien deze de grondstoffen importeren en COOC® als afnemer hier op haar beurt vloerdelen en plaatmaterialen van maakt. Een ideale samenwerking waarbij de websites elkaar alleen maar kunnen versterken.

website-bouwen

Een merk registreren? Dat is binnen 10 minuten geregeld en makkelijker dan u denkt!