Is er ruimte voor een nieuw merk olijfolie?

Olijfolie is in honderden zo niet duizenden verschillende varianten verkrijgbaar. Een olijfolie met het ‘DOP’ kenmerk is de beste kwaliteit die verkrijgbaar is. De Italiaanse fabrikant van Osco Sabina DOP zoekt naar uitbreiding in de Europese markt, waaronder Nederland. Ons is de vraag voorgelegd een kwalitatief marktonderzoek uit te voeren en met name te onderzoeken welk distributiekanaal toegankelijk is. De belangrijkste vraagstelling in deze marktanalyse, bestaat er ruimte bij de speciaalzaak voor toevoeging van een olijfolie? De marktanalyse is uitgevoerd door middel van telefonische enqu√™tes. Ter ondersteuning hebben wij tevens binnen de bestaande huisstijl een aantal flyers opgemaakt.

Op dit moment zijn wij in overleg om voor meerdere streekproducenten uit de provincie Sabina als vertegenwoordiging deel te nemen aan het evenement “Taste of Italy 2014”. Wordt dus vervolgd…

marktanalyse-01marktanalyse-02