Een project kenmerkt zich door een duidelijk begin en een einde. Ook in de marketingcommunicatie zijn binnen de onderneming legio projecten te benoemen. Het opzetten en lanceren van een nieuwe website, de marktintroductie van een nieuw product of dienst of wat dacht u van een (internationale) vakbeurs of organisatie van een groots evenement. Dan is het prettig als u de begeleiding, en zelfs gedeeltelijk de uitvoering, uit handen kunt geven aan een ervaren projectcoördinator. Iemand die met u meedenkt op zowel het organisatorische als het commerciële vlak.

De touwtjes stevig in handen houden

Projectmanagement staat voor de wijze waarop projecten georganiseerd, voorbereid, gepland en uitgevoerd worden. Het draait hierbij niet alleen om vakkennis. Om projecten succesvol af te ronden is samenwerking tussen alle betrokken partijen, motivering en sturing kunnen geven zeker net zo belangrijk. Het is de taak van de projectcoördinator (manager) om het overzicht te bewaren, het budget te bewaken en te zorgen dat ieder deelaspect van het project op de beste wijze wordt ingevuld. Met andere woorden, zo iemand moet de touwtjes stevig in handen houden en over voldoende bagage beschikken.

Op zoek naar een flexibele en ervaren projectcoördinator? Zoek niet langer, u heeft uw freelancer gevonden!