Landingspagina

Landingspagina

Een landingspagina is een pagina waarop u geïnteresseerden via de zoekmachine, adwords of bannering bij uw site wilt laten uitkomen. De reden kan zijn om traffic te genereren naar uw hoofdsite of om een speciaal type product of dienst onder de aandacht te brengen.

Een landingspagina is een normale open webpagina die niet automatisch doorlinkt naar uw hoofdsite. Buiten dat zoekmachines dat niet accepteren, is het ook voor bezoekers bijzonder onvriendelijk. Zoekmachineoptimalisatie is immers niet bedoeld voor de computer maar om de juiste mensen te ontmoeten op internet. U moet dus zorgen dat de informatie op alle pagina’s aansluit op uw doelgroep.

 

Tips voor een landingspagina

Onderstaand een aantal tips voor het maken van een goede landingspagina. Voor wat de structuur betreft van uw website moet de landingspagina wel vindbaar zijn via zoekmachines maar hoeft niet persé onderdeel uit te maken van de hoofdnavigatie. Feit is echter wel dat links naar pagina’s vanaf de homepage wel de meeste waarde krijgen toebedeeld.

 

Header / paginatitel

Ik weet niet hoe het met u zit maar ik vind het persoonlijk niet prettig als ik op een site terecht kom via de zoekmachine en ik zie niet in één oogopslag waar het over gaat. De landingspagina begint dan ook met een duidelijke header.

 

Opmaak

Mensen zijn visueel ingesteld en scannen een pagina eerst globaal of het aan de verwachtingen voldoet. De pagina moet dus interesse opwekken door een goede opmaak. Niet te veel tekst, voldoende witruimte, mooi beeldmateriaal, in het oog springende zinnen (of bullet points). Zet wat belangrijk is direct in het begin, net als bij emailmarketing.

 

Call to action

De bezoeker is op uw landingspagina terecht gekomen, dit is natuurlijk niet het doel op zich. Nu moet de bezoeker nog de actie uitvoeren die u wilt. Stop deze ‘call to action’ niet weg onder aan de pagina maar geef deze een prominente plaats en laat deze opvallen door kleur of grootte. Ook de juiste tekst op de button is van belang. De aantrekkelijkheid van een button kunt u eenvoudig meten door af en toe de kleur, grootte en tekst te veranderen en kijken of de conversie op uw landingspagina wordt vergroot.

 

Een landingspagina is trouwens ideaal voor een Adword-campagne.

Mirjam

Dit artikel is geschreven door de eigenaar van deze site en met zorg samengesteld. Omdat de (digitale) wereld om ons heen snel verandert, en informatie veroudert, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid op de inhoud van deze tekst.

Reacties zijn gesloten.