Klantendag organiseren

Klantendag organiseren

Ondanks dat online marketing een steeds groter belang inneemt in de marketingstrategie, blijft zaken doen mensenwerk. Social media is daar eigenlijk wel een heel goed voorbeeld van. Dit zijn digitale platforms maar wel met de wetenschap dat het door mensen gemaakt en gevoed is. Wij hechten als mens immers meer waarde aan de mening en visie van een persoon die we kennen (of denken te kennen).

Digitale marketing is niet beslissend of wij met een bedrijf al dan niet zaken willen doen. Ook wat anderen over uw bedrijf zeggen of bevestigen is de bepalende factor. Dus een relatie- of klantendag achterhaalt? Nee, zeker niet. Juist dat is het ideale moment om de menselijke kant van uw bedrijf te laten zien.

 

Inhoud klantendag

Het belangrijkste ingrediënt van een klantendag is natuurlijk de klant en uw medewerkers. U hoeft niet per definitie iets nieuws te presenteren om een reden te hebben voor de organisatie. Bovenal gaat het om de persoonlijke aandacht. Heeft u de mogelijkheid de bijeenkomst in eigen huis te organiseren? Dit heeft altijd de voorkeur want iedere klant of relatie vindt het leuk om ook een kijkje te mogen nemen in het bedrijf zelf.

 

Succes factor

Ook bij de organisatie van een klantendag geldt dat goede voorbereiding 90% van het succes is. Zorg voor een goede projectleider die de touwtjes stevig in handen heeft en de helikopter-view goed kan bewaren.  Een checklist waar u aan moet denken bij de organisatie kunt u hieronder downloaden.

>> Download: checklist klantendag

 

Themabenadering

Een relatiedag kunt u extra opvallend maken door te kiezen voor een themabenadering. Verpak de boodschap in een bijpassende thema en gegarandeerd dat de dag opvalt en ook herinneringswaardig blijft. Een themabenadering hoeft geen extra geld te kosten, het vraagt enkel een beetje creativiteit van uw projectgroep!

 

Klantenbinding

Waar u een klantendag voor organiseert is het creëren van een loyale klant, een klant die graag klant bij u blijft, niet alleen in goede maar ook in slechtere tijden.  Een klantendag is hier een onderdeel van. Lees meer over klantenbinding door een loyaliteitsprogramma.

Mirjam

Dit artikel is geschreven door de eigenaar van deze site en met zorg samengesteld. Omdat de (digitale) wereld om ons heen snel verandert, en informatie veroudert, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid op de inhoud van deze tekst.

Reacties zijn gesloten.